fredag 3 juli 2009

Semesterplaner...

Vanan trogen är vi ute i sista stund med att boka semesterrutt;)

Idag tog jag iallafall tjuren vid hornen och avsatte en hel förmiddag framför datorn för att hitta ett bra boende i näheten av Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Det mesta var såklart redan uppbokat, men jag fick iallafall genom Turistbyrån tag på en liten stuga 13 km utanför Vimmerby. Det blir två övernattningar där och en dag förhoppningsvis full av Ronja, Madicken Pippi och alla de andra figurerna!


Efter middagen gick vi ut... så hett, så hett! Poolen åkte fram direkt. Barnen fick bada och jag tog ett tag i trädgården.

Jalil kom hem som vnaligt vid 16.30 - nu börjar även hans semester!

2 kommentarer:

  1. Anonym6/7/09

    Hoppas verkligen att ni får en härlig semester - bara det att ni är hemma med barnen så gott som hela sommaren är ju guld värt för alla. Det är sånt man kanske inte tänker på utan tar lite för givet - men stanna upp och värdesätt detta - det är tider som aldrig kommer tillbaka - NJUT av varje dag. Säkert finns det någon episod eller någon kommentar som är värd att notera och som kan locka till skratt och eftertanke längre fram i tiden. Just idag kom jag att tänka på en menig Wilmer satt i Jalils knä och sa i lördags när vi pratade om färger - han höll upp en jordgubbe och sa att den hade kärlekens färg ... Vad kommer allt ifrån? // Kramar till er alla från Mormor/mamma

    SvaraRadera
  2. Gulliga gulliga du! Å visst är mina (våra) ungar härliga!!!

    Puss
    Marie

    SvaraRadera